Chicken’s diary

It is about a document who likes mathematics. (Parent management)

Math Circle

日本に住む小学4年生のホームスクーラーです。

小学1年生から学校には通っていません。

ちょっとした事を書いていきたいと思います。

日本語と英語を書きます。

I am a homeschooler living in Japan.

I am 4th grade.

I stopped going to school from 1st grade.

The English translation is below the Japanese text.

I will write the Japanese text and the English text.

 

 

海外のオンライン数学サークルに参加しました。

先生は、"11月23日はFibonacci Day(フィボナッチの日)です."

と言いました。

I participated in an online math circle.

The math circle teacher said, "November 23rd is Fibonacci Day."

 

 

最初に先生はマフラーを用意して、その上に、色鉛筆を1本、1本、2本、3本...と置いていきました。

First, the teacher prepared a scarf and placed one, one, two, three... colored pencils on it.

 

 

自分はそれはフィボナッチ数列だと気づいたので、自分は"それはズバリ、フィボナッチ数です"と言いました。

I realized that it was a Fibonacci sequence, so I said, "It is a Fibonacci number."

 

 

次に、先生が"フィボナッチ数の絵を描きましょう"と言いました。

最初に、一辺が1の正方形を横に繋げて2つ描きました。

次に、反時計回りに紙を回して一辺が2の正方形を1つ描きました。

それを続けて、一辺が8の正方形まで描きました。

そこで、書いた正方形に1/4の円を書き入れると、黄金比になりました。

黄金比は、絵画や彫刻をバランスよくするための比率で、およそ1:1.618です。

Next, the teacher said, "Let's draw a picture of the Fibonacci numbers."

First, I drew two squares with a side of 1 connected horizontally.

Next, I turned the paper counterclockwise and draw a square with sides of 2.

Continue doing this until you reach a square with 8 sides.

So, when I drew a 1/4 circle into the square we had drawn, I found the golden ratio.

The golden ratio is a ratio used to balance paintings and sculptures, and is approximately 1:1.618.

 

 

 

また、先生は、なぜ11月23日がフィボナッチの日なのかも教えてくれました。

最初の4つの数字が1、1、2、3だからだそうです。

The teacher also explained why November 23rd is Fibonacci day.

This is because the first four numbers are 1, 1, 2, and 3.

 

 

自分は、フィボナッチは好きですが、フェルマーの方が好きです。

バイバイ

I like Fibonacci, but I like Fermat better.

Bye bye