Chicken’s diary

It is about a document who likes mathematics. (Parent management)

TOEFL iBT examination

日本に住む小学4年生のホームスクーラーです。

小学1年生から学校には通っていません。

ちょっとした事を書いていきたいと思います。

日本語と英語を書きます。

 

 

I am a homeschooler living in Japan.

I am 4th grade.

I stopped going to school from 1st grade.

The English translation is below the Japanese text.

I will write the Japanese text and the English text.

 

 

進学に役立てるために昨日、TOEFL iBTを受験してきました。

当日の朝、あぁ来たなあと思いました。
朝御飯を食べている間にリスニングの練習をしました。

 

 

For future, yesterday, I took the TOEFL iBT examination.

When the day started I felt, "oh, here it comes."

When I was eating breakfast, I practised the listening test.

 

 

会場に着くと、受付の人が待っていて、身分証明書や受験番号を提示しました。

金属探知機で、体を探知されました。何か起きた時用にボイスレコードや顔写真を撮りました。

そして、金属探知機で体を探られた後、試験監督員の人が言いました。

 

 

When I arrived at the venue, a receptionist was waiting for me and I presented my ID and examination number.
A metal detector was used to search my body. I took a voice record and a picture of my face in case something happened.
Then, after they searched my body with the metal detector, the exam proctor said to me.

 

 

"試験が始まるまで参考書を見れません。"

んん!?なんだと!?

 

 

"You will not be able to look at your reference books until the exam begins."
Hmmm!? What the heck!?

 

 

試験開始まで約40分あったので、その間ぼーっとしていました。

なぜそれを事前に言ってくれなかったんだろうと今も思います。

 

 

I had about 40 minutes before the exam started, so I was in a daze during that time.
I still wonder why the receptionist didn't tell me that beforehand.

 

 

試験の内容は、全体的に難しかったです。

→リーディングは、必要のない文章を取り除いて読みました。

→スピーキングは、とにかく喋りました。

→リスニングは、聞いたことをメモして問題に答えました。

→ライティングは、ディベートで身につけた型で書きました。

 

 

The exam was difficult overall.
→In reading, I read without removing sentences that were not necessary.
→For speaking, I just talked.
→For listening, I answered the questions by writing down what I heard.
→In writing, I wrote in the style I learned from debating.

 

 

終わった時は正午でした。

ミスタードーナッツでドーナツ何個かと、汁そばをマミーと分けっこしました。

食べた後、ブックオフでクーポンが出ていたので、銭天堂第6巻を買いました。

 

ばいばい

 

 

When the exam finished,  it was noon.

I ate several donuts and soup soba at Mister-Donuts with my mother.

When I finished eating, there was a coupon at Book-Off, so I bought the 6th book of Zeni-tendou.

 

Bye bye!