Chicken’s diary

It is about a document who likes mathematics. (Parent management)

Taking the mathematics examination

日本に住む小学4年生のホームスクーラーです。

小学1年生から学校には通っていません。

ちょっとした事を書いていきたいと思います。

日本語と英語を書きます。

I am a homeschooler living in Japan.

I am 4th grade.

I stopped going to school from 1st grade.

The English translation is below the Japanese text.

I will write the Japanese text and the English text.

 

 

私は10月14日に数学検定3級を受けてきました。

前日の夜は、説明動画を見て過去問を解きました。

当日の朝は、”あぁ来たぁ”と思いながら、過去問を一通り解き終えました。

I took the 3rd grade mathematics test on October 14th.

The night before, I watched an explanation video and solved past questions.

On the morning of that day, I finished solving all the past questions thinking, "Ah, here it comes.''

 

 

会場に着いた時、周りには自分よりも年上の人がたくさんいました。

周りの雑音を気にしないように、過去問の練習をしました。

When I arrived at the venue, there were many people older than me around me.

I practiced past questions without worrying about the noise around me.

 

 

試験開始時間になり、一次試験が始まりました。

自分は幼い頃からそろばんを習っているから計算問題がすぐできる。

検算もしながら慎重に解きました。

The exam start time has arrived and the first exam has begun.

I have been learning the abacus since I was young, so I can easily solve calculation problems.

I solved it carefully while doing calculations.

 

 

データの範囲や、角度、反比例や比例、確率などが出題されました。

最後の問題を解き終えた時、15分以上時間が残っていたので計算問題の見直しをしました。

The questions included the range of data, angles, inverse proportion, proportionality, probability, etc.

When I finished solving the last problem, I had more than 15 minutes left, so I reviewed the calculation problem.

 

 

見直しして良かったです。

なぜなら二乗のマークが書いていない解答もありました。

I'm glad I reviewed all the questions.

This is because there were some answers where the square mark was not written.

 

 

30分の休憩後、二次試験が始まりました。

途中式を書く問題や作図問題が出てきました。

作図問題が苦手だったので、そこに時間を費やしました。

After a 30 minute break, the second exam began.

There were questions about writing formulas and drawing problems.

I was not good at drawing problems, so I spent a lot of time there.

 

 

60分後試験が終わって、緊張感がさーっと一気になくなりました。

今までの頑張りを出せた気がしました。

60 minutes later, the exam was over, and my nervousness suddenly disappeared.

I felt like I was able to do my best.

 

 

昨日、合格発表があったので、受験番号とパスワードを入力しました。

マミーが、「マウス自分で押してみたら?」と言いました。

それは怖かったのですが、勇気を出しました。

Yesterday, the results were announced, so I entered my examination number and password.

Mummy said, ``Why don't you try pressing the mouse yourself?''

It was scary, but I mustered up the courage.

 

 

ポチ。

あーぁっ!?合格してる!?

Push.

Ahhh! ? I passed! ?

 

 

二次の作図問題が心配だったのですが、無事に合格できました。

I was worried about the second drawing problem, but I passed it without any problems.

 

 

数学は誰かに教わらないとできません。

私の両親は勉強を教えてくれません。

I can't do mathematics unless someone teaches me mathematics.

My parents don't teach me how to study.

 

 

YouTubeを見ながら自分で勉強しました。

それだけだと、マミーはできていないと同じと言ったので

書店で売られている過去問テキストを2冊全部解きました。

I studied on my own by watching YouTube.

If that's all there is to it, Mommy said that it is the same as not being able to do it.

I solved all two past question textbooks sold at bookstores.

 

 

それでもわからない時は、そろばんの先生にLINEで質問しました。

いつか1級に挑戦したいです。

バイバイ

Nevertheless, when I do not know when I see the YouTube, I ask my abacus teacher in LINE.

In the future, I want to take grade 1.

Bye bye

 

 

使用したテキスト ↓

Books used ↓